Realizarea Auditului de siguranţă rutieră este ultima etapă pe care Consiliul Judeţean o mai are de îndeplinit înainte de lansarea licitaţiei pentru atribuirea contractului de modernizare a celor aproape 170 km ai Axei rutiere strategice Iaşi-Suceava, varianta drum judeţean, prin Gropniţa şi Sireţel. Menit să scadă substanţial numărul accidentelor rutiere, auditul presupune măsurarea traficului de pe autostrăzi, drumuri expres, drumuri naţionale, judeţene şi artere urbane intens circulate. Este o practică a ultimilor zece ani, de când Parlamentul a adoptat o lege în acest sens pe baza unei directive europene. De la Direcţia Proiecte şi Dezvoltare Durabilă a CJ am aflat că, în aproximativ o lună, Axa rutieră va avea şi auditori. Ieri, preşedintele CJ Iași, Maricel Popa, declara în faţa jurnaliştilor că se aşteaptă la întârziere generală a proiectului cu 3 până la 6 luni.
Ca să se încheie la termenul prevăzut iniţial, mai 2021, lucrările ar trebui să înceapă cel mai târziu în iunie anul acesta. Amintim că proiectarea intervenţiei asupra actualelor drumuri judeţene a fost realizată anul trecut de o firmă clujeană. Proiectul, în valoare de 327 de milioane de lei, finanţat cu fonduri europene şi de la bugetul de stat, prevede modernizarea mai multor segmente de drum judeţean pe o distanţă totală de 167,6 km, dintre care 91,7 km în judeţul Iaşi.
Parteneriatul dintre Județul Iași, în calitate de lider și Județul Suceava, în calitate de partener, a încheiat cu Autoritatea de Management a Programului Operațional Regional 2014-2020 – Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene – Contractul de finanțare nr.390/04.09.2017, devenind beneficiarul unei finanțări nerambursabile acordate pentru implementarea proiectului “Regiunea Nord – Est – Axa rutieră strategică 1: Iași – Suceava”, cod SMIS 110622. Acest proiect complex este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională și locală, Prioritatea de investiții 6.1 Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.
Proiectul menționat mai sus face parte din Planul de Dezvoltare Regională Nord – Est 2014 – 2020, aprobat de către Consiliul de Dezvoltare Regională Nord – Est prin Hotărârea nr.3 din 25 februarie 2015. Planul de Dezvoltare Regională – Nord Est 2014 – 2020 asigură cadrul strategic și reprezintă instrumentul prin care regiunea își promovează prioritățile și interesele în domeniul economic și social, a avut drept punct de plecare analiza socio-economică regională în urma căreia au fost prioritizate și fundamentate un număr de proiecte strategice pentru dezvoltarea regiunii, proiecte circumscrise obiectivelor tematice, priorităților de investiții și acțiunilor cheie prevăzute în programele de finanțare din fonduri europene structurale și de investiții, aferente politicii de coeziune a Uniunii Europene.
Lasa un raspuns