De curând  a avut loc a doua ediție a Întâlnirii fotografice „Bucovina FOTOgenică”, organizată de Asociația foto „Pietrele Doamnei” din Câmpulung Moldovenesc, în parteneriat cu Nikon România care a pus la dispoziția participanților o paletă largă de echipamente pentru testare.

De această dată, tema întâlnirii a fost „Toamna în Țara Fagilor”,  iar evenimentele din program au acoperit o paletă largă a întâmplărilor de zi cu zi din Bucovina de munte. Astfel,  participanții au parcurs un traseu complet cu Mocănița „Huțulca” din Moldovița, apoi au avut parte de un spectacol folcloric, desfășurat într-o locație pitorească de la granița dintre Vama și Molid,  susținut de ansamblul „Cetina” din comuna Vama, multiplu laureat al festivalurilor de profil, regionale și naționale. Seara s-a încheiat cu o serbare câmpenească pusă la cale de gazda evenimentului, aceeași ca și la prima ediție, Pensiunea „Mugur de Fluier” din Doabra, Vama.

Într-o altă zi activitățile s-au desfășurat în zona Municipiului Câmpulung Moldovenesc: dimineața, la poalele Rarăului, într-o gospodărie de munte, fotografii au surprins viața localnicilor în diverse ipostaze, beneficiind de prezența unor bucovineni autentici, de toate vârstele. La prânz, echipa formată din 45 de pasionați ai imaginii din toate colțurile României s-a mutat la Muzeul „Arta Lemnului”, unde fotografii au putut surprinde la lucru pe unii dintre cei mai buni meșteri ai locului. De la Fundu-Moldovei au venit Ovidiu Cazac, alături de sora sa, Rodica Ciupercovici, cei mai pricepuți cojocari și meșteri de bundițe cu dihor de pe valea superioară a Moldovei, iar de la Capu-Satului, vestitul Aristotel „Stelu” Erhan, făurarul buciumelor câmpulungene, cu o demonstrație live de confecționare a celebrelor instrumente. Bineînțeles, a fost însoțit de doi dintre ucenicii săi într-ale cântatului din bucium, care au delectat audiența cu priceperea lor. La finalul zilei a avut loc o prezentare de portofoliu foto a ambasadoarei Nikon, Gina Buliga.

„Judecând după ecourile pozitive recepționate de la participanți, această ediție la fel ca și prima, desfășurată la începutul lui 2017 a fost un real succes, majoritatea participanților așteptând nerăbdători cea de-a treia rundă a «Bucovinei FOTOgenice»”, a declarat unul dintre fotografii participanți.

De asemenea, un reprezentant al Asociației Foto „Pietrele Doamnei” a declarat că toți cei care s-au întâlnit în cadrul acestei ediții a întâlnirii fotografice au mai multe lucruri în comun: munca, priceperea, cunoștințele, imaginația și marea pasiune pentru fotografie.

Cine suntem noi? Câțiva fotografi bucovineni, de la Gura Humorului spre Vama și, mai sus, în munte, la Câmpulung Moldovenesc: Marina Sveduneac, Gabriel Dominte, Cătălin Dumitrescu, Vlad Ilaș, Nicolae Iliu, Gabi Mireanu, Vasile Palaghioi, Dorin Sveduneac, Ovidiu Ștefeligă și Dumitru Vlădeanu. Suntem diferiți, atât ca vârstă (cei mici au încălecat nu de mult pragul celor douăzeci de ani de viață, în timp ce vârstnicii au trecut de jumătate de secol) cât și ca ramuri fotografice abordate: printre noi avem mulți peisagiști, câțiva montaniarzi, «păsărari», portretiști. Cochetăm (cine n-o face?) cu fotografia nocturnă, close-up și macro. Numitorul comun a fost și va rămâne pasiunea pentru fotografie. De-a lungul timpului, toți am fost, pe rând sau în grupuri mici, gazde pentru prieteni fotografi. Unii dintre ei spun că ne-am descurcat. De aceea, am decis să organizăm împreună o întâlnire fotografică în Bucovina”, a declarat pasionatul de fotografie.

Ambasadoarea Nikon România, Gina Buliga, despre Bucovina, din arhiva sufletului

Când mă gândesc la Bucovina, am în suflet Rarăul și felul cum mă simt acolo. Am fost prima dată pe Rarău acum câțiva ani, împreună cu Sorin Onișor și m-am îndrăgostit de Rarău la fel cum m-am îndrăgostit de deșertul Sahara. Sunt unele locuri care te cheamă înapoi, parcă sufletul trebuie să ajungă înapoi acolo. Este o energie fantastică. Bucovina este fantastică, este un loc minunat cu locuri și oameni autentici.

Anul acesta am ajuns iar în Bucovina într-o tur minunată, Bucovina FOTOgenică, tur organizat într-un mod cum rar se mai întâmplă pe la noi. Multi participanți, mulți organizatori, mulți oameni cu zâmbetul pe buze, mulți oameni care vin la fotografiat, la împărtășit povești. M-am simțit minunat și de-abia aştept să ajung din nou la următoarea ediție, în iarnă. Am plecat din Bucureşti, drumul a fost lung, dar bucuria ca voi ajunge acolo, nu mi-a dat voie să obosesc, au urmat câteva zile în care am umblat prin păduri, pe dealuri, am cunoscut oameni incredibili, am fotografiat situații faine.

Ambasadoarea Nikon România, Gina Buliga

Unul din momentele cele mai faine a fost întâlnirea cu Ansamblul Cetina din Vama  – copii pasionați  și plini de energie, alături de care am povestit, am dansat ….nu am cuvinte să descriu frumuseţea celor întâmplate. Împărtăşim prin fotografie ceea ce trăim, sper din suflet că am transmis măcar o mică parte prin fotografii din ceea ce am trăit acolo. A fost magic. O altă întâmplare minunată a fost momentul în care am plecat spre Mocăniţa și l-am reîntâlnit pe Ilie, un cântăreț la fluier, un bucovinean minunat, pe care l-am întâlnit acum doi ani în Bucovina, în preajma sărbătorilor. Eram împreună cu ceilalţi fotografi și l-am văzut pe Ilie pe marginea drumului…. o altă confirmare a faptului că nimic nu este întâmplător, ne-am revăzut cu Ilie, înainte să mergem la el, pentru că Dorin Sveduneac îmi promisese că mă va duce la el. Daca tot ne-am întâlnit, l-am luat cu noi la Mocăniţă, ne-a cântat, ne-a încântat toată ziua. Fiecare zi a avut povești minunate.

În altă zi am fost la Muzeul Lemnului unde am cunoscut alți oameni minunaţi care duc tradiţiile mai departe. În altă seară am avut o prezentare cu ceea ce fac eu, am prezentat proiectele mele de suflet  din care sper că am avut cu toţii ceva de învăţat. L-am cunoscut pe Vlăduț, un copil, un bucovinean în adevăratul sens al cuvântului. A fost o reîntâlnire minunată cu Bucovina, o reîntâlnire de suflet cu oameni dragi, oameni care au făcut din această întâlnire o poveste fotogenică. Mulțumesc tuturor, gânduri calde tuturor! Mulțumiri speciale familiei Sveduneac și Ovidiu Stefeliga și Gabi Mireanu”, a conchis Gina Buliga.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.