De ani de zile asistăm la o deteriorare accentuată a relațiilor dintre salvatori și victime, datorată mai ales haosului instituționalizat care domnește la nivelul organizării, al competențelor și mai ales al timpului de răspuns în caz de calamitate. Nenumăratele organizații chemate să acționeze în asemenea cazuri sunt mai preocupate să dea vina pe alții, decât să facă ceva util. Babilonia care a ucis doi oameni, culmea, doi oameni care doreau să salveze viața altor oameni, a demonstrat că nu suntem capabili de nimic altceva decât de declarații sforăitoare și apariții penibile la televizor.

Cauzele nenorocirii sunt prea multe și prea diverse pentru a fi analizate într-un articol de ziar și nici nu am pretenția să o fac eu, dar am câteva întrebări pentru cei care o vor face, dacă o vor face. Mai întâi, mă întreb cum au reușit să nu găsească nici un elicopter care să survoleze zona prăbușirii ca, beneficiind de legătura telefonică cu victimele, să le poată localiza? Dacă în avionul respectiv s-ar fi aflat vreun baron local, sau doamne ferește vreun deputat, sunt convins că se găseau 5-6. Pe urmă, nu înțelegem de ce au fost trimise mașini de intervenție normale pentru a face căutări pe munte, nici de ce a fost nevoie de localnici pentru a-i găsi pe răniți, în zona aia nu există jandarmi? Armata, poliția sau grănicerii nu mai au câini de căutare, erau cu toții în concediu? A, și încă ceva, până să ajungă la minister și politician Raed Arafat a făcut minuni cu SMURD, să înțeleg că acum are parte de un lung și binemeritat concediu? Avionul performant cu care s-a pozat alături de toți corifeii PSD stă bine-mersi într-un hangar la Bacău, așteptând probabil ca piesa care-i lipsește să apară de la sine în timp ce doctorii sunt obligați să zboare cu râșnite matusalemice. Ce mă miră este că Dl Arafat nu a dat încă o lege care să-i oblige pe medici să facă cursuri de zbor cu deltaplanul pentru a se scuti de problema deplasării lor acolo unde este nevoie. Accidentul aviatic a demonstrat că zicala din bătrâni, copilul cu șapte moașe moare cu buricul netăiat este foarte actuală în mileniul trei. Oricare din multele organizții chemate să acționeze în asemenea situații, ar fi avut cu siguranță mai mult succes acționând singură și fiind responsabilă de măsurile luate, înființarea unui nou for de conducere nu cred că va soluționa ceva. Ziarul nostru a scris despre blocajul rutier de luni 20 ianuarie întâmplat pe DN 17 când autoritățile au avut nevoie de 2 ore ca să găsească o soluție pentru deblocare. Păi oameni buni, dacă au avut nevoie de 2 ore ca să găsească un utilaj de la drumuri, e normal să nu găsească un avion prăbușit în munți, ședințele de organizare durează. Noroc că mai sunt oameni care acționează de capul lor, mânați de omenie și nu purtați pe coclauri de informații greșite de la centru. Până noua comisie își va intra în atribuțiuni și va scoate programele necesare salvării voastre, vă sfătuim prietenește să vă prăbușiți exclusiv în parcările spitalelor, dacă se poate cu programare, ca să evitați lipsa paturilor necesare cazării dumneavoastră.

Despre autor

Postari asemanatoare

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.