Deputatul PSD de Suceava Mirela Adomnicăi a transmis un comunicat de presă prni intermediul căruia a declarat că, pentru că una din cele mai importante probleme ale județului, raportată la numărul celor direct afectați, este podul rutier de la Milișăuți de pe DN2H care leagă Suceava de Rădăuți, a solicitat Ministerului Transporturilor informații despre stadiul reabilitării.

„Reamintesc sucevenilor că drept urmare a ploilor abundente din 2018 podul amintit a fost grav avariat fiind necesară închiderea completă a traficului. Expertiza solicitată în regim de urgență ne-a oferit două scenarii – unul pentru urgență în vederea redeschiderii traficului imediat și al doilea pentru reabilitare.

În calitate de Prefect am făcut demersurile necesare și în regim de urgență a fost reabilitată acea parte a podului care a avut de suferit, practic o treime din suprafața acestuia.

Astfel, două deschideri și pila care au fost afectate, au fost detonate și reconstruite complet. S-au montat 12 grinzi cu refacerea căii de rulare, s-au turnat două straturi asfaltice, s-au efectuat lucrări de amenajare a trotuarelor și a parapetului pietonal. Lucrările au costat 6,4 mil lei si au durat 3 luni și jumătate, circulația fiind reluată la jumătatea lunii decembrie 2018.

 La inceputul anului 2019, în baza expertizei efectuate cu acest prilej, am solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) finanțarea cu prioritate a lucrărilor de reabilitare completă a podului, având în vedere că asupra acestuia nu a mai fost efectuată o astfel de lucrare din 1962 – anul dării in folosință a podului.

În urma demersului făcut, podul a fost trecut pe lista de lucrări de reparații capitale cu gradul 1 de urgență. Noua guvernare instalată în 2019 nu a mai avut nici o preocupare pentru continuarea lucrărilor iar inevitabilul s-a produs în februarie 2020, când parte a trotuarului și a balustradei de protecției s-au surpat.

De atunci și până astăzi, timp de 19 luni, avem trafic restricționat cu toate neplăcerile de rigoare. În acest timp, contractul pentru documentația tehnică a fost atribuit, cu greu,  în iulie 2020 având termen de finalizare 2 luni, dar a fost finalizat cu nu mai puțin de un an întârziere la 31 august 2021.

Mai grav mi se pare însă ceea ce se precizează în răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor, respectiv că urmează să fie declanșată procedura de achiziție a lucrării, iar termenul de execuție este de (ATENTIE!!) 14 luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Un calcul simplu ne arată că în cea mai optimistă variantă (adică cu o procedură de achiziție derulată șnur – fără vreo contestație), vorbim de 3 ani de trafic restricționat și deviat.

Îi rog pe suceveni să compare și să își răspundă, cam cât timp cred aceștia că va dura realizarea de la zero a tronsonului de autostradă A7 promis, anume Pașcani-Siret, dacă pentru reabilitarea parțială a podului de la Milișăuți, un pod mediu ca dimensiune, este nevoie de trei ani?

Și dacă ar spune cineva că de fapt comparăm merele cu perele, că cele două investiții nu au nimic în comun, Ministerul Transporturilor ne contrazice și ne comunică sec punctul comun celor două. Lipsa sursei de finanțare. Adică pe românește, cei de la minister nu știu încă de unde o să ia banii.

Cred că Gheorghe Flutur, după încheierea campaniei din PNL, are posibilitatea să urgenteze darea în trafic a podului de Milișăuți mai devreme de 3 ani de la surpare. Sucevenii care l-au votat și cei care nu l-au votat îi cer asta.

Totuși, 3 ani sunt prea mult pentru repararea acestui pod! Trei ani inseamnă în fapt, trei sferturi de mandat de președinte de Consiliul Județean”, a transmis deputatul Mirela Adomnicăi.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.