În timp ce în Transilvania s-au construit sute de kilometri de autostradă, Moldova a fost complet uitată de politicieni. Consecințele se văd: drumuri interne care durează mult mai mult decât cele spre alte țări. De la Sibiu până la granița cu Ungaria sunt 340 km de autostradă.
De la Sibiu până la granița cu Ungaria se poate circula pe 340 de kilometri de autostradă. Lipsesc nouă kilometri pe tronsonul doi de pe Autostrada Deva – Lugoj, unde trebuie construite două tuneluri pentru a nu perturba drumul urșilor din zonă.
Citește și: VIDEO România face 2 km de tunel în 13 ani. Autostrada de la Sibiu la Nădlac, deschisă total în 2026
Tot în Transilvania s-a construit 70 de kilometri de autostradă între Sebeș și Turda. Ultimul tronson de autostradă (al doilea) va fi inaugurat cu o întârziere de cinci ani în decembrie. Pe Autostrada Transilvania mai sunt deschiși 70 de kilometri de autostradă, alte câteva zeci fiind în lucru.
Avantajul autostrăzilor se poate vedea comparativ.
De la Sibiu la Budapesta pe traseul Sebeș – Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac – Budapesta (558 de kilometri, majoritatea pe autostradă) ajungi în 5 ore și 41 de minute.
De la Sibiu la Suceava sunt doar 381 de kilometri, cu 170 mai puțini. Distanța este acoperită, însă, în 6 ore și 15 minute. Este cu jumătate de oră în plus față de drumul de la Sibiu la Budapesta.
Autostrada care leagă Ardealul de Moldova, în așteptare.
Autostrada Târgu Mureș-Iași (A8) este denumită și Autostrada Unirii sau Autostrada Est-Vest. Va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș. Lucrările nu au început pe niciun tronson.
O minima activitate a început în partea dinspre Moldova.
„A8: Tg. Neamț-Iași-Ungheni. În mai 2021 au început activitățile de proiectare (SF+PT). Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor, așa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil”, spunea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Potrivit CNAIR, tot Consitrans ar pregăti studiu de fezabilitate într-un proiect de 58 milioane de lei. Proiectarea autostrăzii de 100 de kilometri a început în 2021 arată documentele. Dacă autostrada va fi împărțită în 4 tronsoane, dată fiind dificultatea sporită a traseului, lucrările vor dura 3-4 ani. La care se adaugă minim un an organizarea licitației plus cei doi ani de proiectare care au început în 2021. Putem spera la primele inaugurări în anul 2027.
Pentru tronsonul Târgu Neamț – Târgu Mureș nu există nicio perspectivă.
Lasa un raspuns