Transportatorii de marfă din județul Suceava au protestat, vineri, 18 iunie față de „hărțuirea” autorităților fiscale. Aceștia s-au adunat în parcarea de pe Centura Sucevei, la ieșirea spre Răduți, și au plecat cu viteză redusă spre municipiul Suceava blocând traficul la ieșirea către Fălticeni.

Aceasta este o primă formă de protest față de ceea ce ei numesc „hărțuirea” autorităților fiscale. La Suceava, protestul s-a desfășurat pe  șoseaua de centură, Scheia – municipiul Suceava (Str. Humorului – Bulevard Acad. Vasile Grecu – Bulevard 1 Decembrie 1918 – Bulevard Sofia Vicovenca, cu întoarcere pe Centrua Sucevei) La protest au participat peste 200 de transportatori suceveni.

Transportatorii susţin că diurna nu este considerată venit salarial şi nu ar trebui impozitată.

„În momentul de faţă, industria transporturilor aduce anual în România şapte miliarde de euro, din declaraţiile BNR. Noi înţelegem că se doreşte o mai bună colectare a impozitelor de la firme, dar aceasta nu este o soluţie”, a declarat Alin Creţu, preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina.

La protestul de la Suceava a fost prezent și președintele Federației Operatorilor Români de Trasport, Augustin Hagiu, dar și co-președintele AUR, deputatul George Simion. Totodată, la protest au mai luat parte și deputații AUR Florin Pușcașu și Dorel Acatrinei.

„E un abuz ce se întâmplă. Vor să termine firmele de transport românești, să nu mai avem nicio ramură economică a românilor. Acum lovesc în șoferii care câștigau și ei un ban dormind în cabină, spălându-se prin parcări. Vor urma momente din ce în ce mai grele pentru țara noastră și pentru oamenii care muncesc. Legislativ cer și patronatele și sindicatele un salariu minim de 3000 de lei ca în construcții, cu impozite între 600 și 900 de lei, însă statul nu mai știe cum să le ia banii”, a declarat George Simion.

Reprezentanții companiilor de transport au anunțat că industria din domeniu este „hărțuită” de autoritățile de control fiscal, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.

„Protestul e mai mult decât justificat! Au fost două luni în care am încercat, prin discuții și negocieri cu ANAF și ITM, să-i convingem să respecte legea, însă ANAF-ul vrea să încalce legislația și să abuzeze operatorii de transport și pe angajații acestora”, a declarat Augustin Hagiu.

Aceștia au adăugat că controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri care au  în jur de 100 de camioane.

Totodată, transportatorii de marfă din România sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul „poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.