Cred că nu există șofer care să fie nevoit să circule prin municipiul nostru, deși el conduce un tir de marfă, și care să nu blesteme administrația locală, județeană sau națională pentru eșecul centurii Sucevei.

Cu toate acestea, se pare că un comunicat de presă publicat de Ministerul Fondurilor Europene a făcut furori prin administrația locală și județeană. Asta pentru că documentul cu pricina anunța clar că există bani pentru finalizarea lucrărilor de la centura Sucevei, și nu puțini ci peste 50 de milioane de euro.

„Cred că lucrul cel mai important de când nu am mai avut conferință de presă este comunicatul de la Comisia Europeană,  cum că s-au alocat 52 de milioane de euro pentru finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare numărul 1 a Sucevei. Din acești bani, 43 de milioane vor veni din fondul de coeziune. Chiar dacă este o informație brută, noi vom avea discuții la Ministerul Fondurilor Europene, dar din câte știm, banii sunt asigurați”, detaliază Ion Lungu.

Având în vedere că un kilometru de drum asfaltat în România costă cât 10 în alte state civilizate, rămâne de văzut până unde va ajunge centura Sucevei cu acești bani. Dar, se pare că, în mintea actualului primar, această centură este deja finalizată, pentru că el se gândește deja la următoarea parte din inelul rutier din jurul orașului.

„Vom vedea exact cum se derulează acești bani, sigur pe POS-ul de transport, dar cel mai important este că acești bani există și problema financiară nu prea mai există. Eu îmi doresc să se finalizeze lucrările la ruta ocolitoare numărul 1, ca să putem să ne gândim la tura ocolitoare numărul 2 – de pe relația E85 – Ipotești – Salcea – Botoșani”, mai adaugă primarul.

Deocamdată însă nu există mai multe informații legate de acest subiect și am putea spune că autoritățile se cam grăbesc să dea vești bune, fără vreo certitudine.

„În afară de comunicatul ministerului nu avem alte informații, dar o să vorbim cu cei de la minister. Din câte știu această rută ocolitoare este un nod important pentru rețeaua de transport europeană, pentru că este pe ruta primară care este deja stabilită la nivel european, dar în final este o veste bună”, a concluzionat primarul.

Desigur, este important să nu spunem „hop!” până nu am sărit gardul, pentru că știm cu toții cât de mult s-a tărăgănat finalizarea centurii ocolitoare. Să sperăm că aceste vești nu sunt simple vorbe în vânt puse în mișcare de unii și de alții și că nu vom mai vedea în curând niciun tir sau alt mijloc de transport de mare tonaj pe drumurile municipale.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.