Potrivit unui raport al Camera de Conturi Suceava 74,6% din totalul plăţilor efectuate din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale reprezintă cheltuielile care asigură funcţionarea acestora.

Restul finanțelor sunt direcționați către capitolul intitulat generic „dezvoltare”. Trendul indicat de Camera de Conturi evidențiază faptul că „repartizarea cheltuielilor efectuate pe secţiunile contului de execuţie a bugetului indică un trend al orientării efectuării cheltuielilor înspre activitatea de funcţionare”, potrivit sursei citate.

Conform raportului gradul de execuţie a cheltuielilor bugetelor locale a fost de 80,1%, remarcându-se realizarea la un nivel superior a obligaţiilor care derivă din cheltuielile de personal, respectiv una de 99,7%. La fel, execuţia aferentă operaţiunilor financiare şi dobânzilor a fost de 97,1%, iar cea a cheltuielilor cu asistenţa socială şi a altor transferuri s-a ridicat la 95,8%.

Cei mai puțini bani, respectiv 11,3%, au mers  la  cofinanţări pentru proiectele cu finanţare din fondurile externe nerambursabile. Ceva mai mult au fost alocați pentru cheltuielile cu bunurile şi serviciile, respectiv 17.2%, în timp ce 38,6% din total au fost folosiți pentru cheltuielile cu cheltuielile de personal.

Raportul a evidențiat că în strategiile de dezvoltare a localităților edili au alocat doar 10,8% cheltuielilor de capital, adică investiţiilor.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.