Directorul Casei Judeţene de Pensii Suceava, Constantin Boliacu, a anunţat că începând cu data de 18 mai 2020, activitatea de relaţii cu publicul a instituţiei a fost reluată gradual.
Într-o prima fază a reluării activităţii, se vor primi: cererile privind înscrierea la pensie şi cererile privind recalcularea drepturilor de pensie, având în vedere că ambele solicitări implică depunerea unor documente în original și cererile privind acordarea ajutorului de deces.
„În ceea ce priveşte ajutorul de deces, precizez că pentru a proteja starea de sănătate a beneficiarilor noștri și pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, acestea nu se eliberează la casieria instituţiei. În funcție de opțiunea solicitantului, plata ajutoarelor de deces se va face: prin mandat poştal – la domiciliul solicitantului, sau în cont bancar – situație în care cererea va fi însoțită de un extras de cont al solicitantului”, a explicat Constantin Boliacu.
Acesta a adăugat că activitatea de plată a ajutoarelor de deces prin cont bancar a fost implementată în perioada stării de urgenţă, s-a dovedit că este eficientă şi vine în sprijinul beneficiarilor, astfel încât va fi aplicată şi în continuare.
„Asigur persoanele care se adresează instituţiei, că au fost luate toate măsurile care se impun pentru a preveni răspândirea noului coronavirus şi pentru a le proteja starea de sănătate. În acest sens, accesul în spatiile închise va fi asigurat în conditii de siguranţă sanitară si distanţare socială, cu respectarea fluxurilor si a traseelor definite. Accesul persoanelor în instituţie se va face în grupuri restrânse de persoane, iar la intrarea în instituţie, solicitanţilor li se va lua temperatura şi vor primi măşti de protecţie în cazul în care nu au . În faţa ghişeelor au fost amplasate benzi care indică distanța de siguranță,de 2 m”, a adăugat Boliacu.
Întregul colectiv al instituţiei, lucrează la capacitate maximă pentru a evita aglomerarea și a asigura buna funcționare a tuturor operațiunilor. Toți angajații CJP Suceava cunosc regulile de igienă și prevenție și le respectă.De asemenea, sunt dezinfectate toate suprafețele de contact (clanțe,balustrade), precum și spațiile comune (toalete, scări).
Pentru celelalte tipuri de servicii, activitatea va continua şi va fi asigurată telefonic şi prin intermediul mijloacelor moderne de comunicare, datele de contact fiind afişate pe pagina de internet a Casei Judeţene de Pensii Suceava. Totodată, menținem și recomandăm posibilitatea: transmiterii cererilor și a documentelor prin intermediul serviciilor poștale, de curierat și poștă electronică, facilitând accesul la serviciile instituţiei și pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediul acesteia; plăţii prin cont bancar a contribuţiilor de asigurări sociale și a ajutoarelor de deces.
„Pentru că ştiu că este un domeniu de maxim interes pentru persoanele care se adresează instituţiei, precizez că în ceea ce priveşte biletele de tratament, din data de 16 martie 2020 activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear este suspendată până la noi reglementări.
Ştiu că sunt zile dificile pentru toată lumea, criza generată de coronavirus ne-a dat peste cap viaţa de zi cu zi, dar trebuie să fim responsabili , să respectăm indicaţiile autorităţilor care gestionează această criză şi împreună, vom depăşi cu siguranţă şi acest moment”, a conchis directorul CJP Suceava.
Lasa un raspuns