Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunțat recent că programul de înnoire a parcului auto național va demara pe 15 aprilie. Începând din acest an, programul va aduce o serie de noutăți, printre care creșterea valorii unui tichet la 1500 de euro și includerea autoturismelor cu norma de poluare Euro 3 mai vechi de 10 ani.

Sâmbătă, 30 martie, în cadrul unei conferințe de presă, ministrul Mediului, Rovana Plumb, a specificat că autoritățile sunt „în perioada de evaluare și analiză a programului de înnoire a parcului auto” și că „în 2013, implementarea Programului Rabla se va face începând cu 15 aprilie”. De asemenea, aceasta a completat că „încercăm să concentrăm în așa fel încât să avem o singură emisie de vouchere pe tot anul”.
Valoarea unui tichet va fi de 1500 de euro, dar nu se poate spune câte astfel de tichete vor fi emise. La începutul lunii martie, când a fost anunțată și creșterea valorii tichetului, s-a menționat și includerea în program a autoturismelor cu norma de poluare Euro 3 mai vechi de 10 ani. „Sunt o categorie de autoturisme cu norma de poluare Euro 3, care au deja 10 ani pe piața de autoturisme din România, și acestea vor face obiectul Programului Rabla”, a declarat Rovana Plumb. Autoturismele care vor face parte din program vor fi doar acelea care au fost în proprietatea persoanei fizice sau juridice mai mult de un an de zile, astfel nepunându-se problema unei invazii de mașini rulate, foarte vechi pe piața din România.
Schimbările intervenite la Programul Rabla au fost anunțate încă din luna ianuarie 2013, atunci când ministrul Mediului a declarat că programul ar putea începe în martie și s-ar putea aplica mașinilor non-euro, Euro 1 și Euro 2. De asemenea, la acea dată s-a menționat că prima de casare va crește de la 3800 de lei, cât e în prezent, la 1500 de euro. În momentul de față există discuții pentru ca reducerea la achiziționarea unei mașini noi să se facă pe baza doar a unui singur voucher și să nu se poată folosi chiar și 3 tichete valorice, cum se întâmplă în prezent.
Victor Ponta o susține pe Rovana Plumb în această privință, declarând că „ar trebui să fie un singur tichet, iar această facilitate să fie pentru cel care își casează mașina, nu pentru cel care o tranzacționează, pentru că este un fel de bursă ilegală a tichetelor, nereglementată și neimpozitată.”

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.