Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava a anunțat că în cursul anului 2017 au fost verificate 13.966 de dosare primite de la UAT-uri, în sensul îndeplinirii condițiilor de eligibilitate privind stabilitatea drepturilor la beneficii de asistență socială, fiind restituite 23 de dosare.

Din totalul de 13.966 de dosare primite, în programul informatic SAFIR au fost operate 13.765 de dosare în vederea plății beneficiarilor de asistență socială.
Organizarea și exercitarea controlului financiar preventiv s-a desfășurat conform normelor legale, fiind aplicate un număr total de 34.467 de vize.
Au fost aplicate 41.868 de vize de legalitate pentru acordarea drepturilor beneficiilor de asistență socială.
Au fost acordate 107 ajutoare de urgență din totalul de 118 de solicitări, pentru creșterea nivelului de trai al persoanelor defavorizate.

Activitatea de exercitare a controlului privind aplicarea unitară a prevederilor Regulamentelor Europene, al modului de asigurare, administrare și gestionare a beneficiilor familiale acordate conform regulilor de coordonare în decursul anului 2017 a inclus primirea unui număr de 5.196 de formulare necesare lucrătorilor migranți, în vederea gestionării eficiente a schimbului de date cu instituțiile din alte state membre UE și monitorizarea aplicării unitare a prevederilor legale în vederea stabilirii dreptului la beneficii familiale.
O atenție deosebită a fost acordată prevenirii fraudei prin încasarea de beneficii familiale de același tip în două sau mai multe state membre, ca și monitorizării drepturilor stabilite pentru lucrătorii migranți, precum și a plăților efectuate. Au fost constituite 467 de debite cu valoarea de 865.897 de lei.
De asemenea, a fost recuperată suma de 171.819 lei acordată cu titlul de beneficii familiale de la instituțiile competente din alte state membre, ca urmare a efectuării unor plăți necuvenite.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.