„Cu toate că piaţa de profil s-a menţinut, în 2013 am reuşit să înregistrăm o creştere a business-ului atât în valoare, cât şi în volum, ajungând la o cifră de afaceri de 68,1 milioane de lei (15,4 milioane de euro), comparativ cu 63,3 milioane de lei (peste 14 milioane de euro) în anul precedent”, a declarat Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica.
Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, că anul trecut compania a înregistrat şi o creştere uşoară a cotei de piaţă la 24%, faţă de 22% în 2012.
Potrivit lui Sebastian Bobu, evoluţia Symmetrica a fost susţinută, în primul rând, de majorarea producţiei, ca urmare a inaugurării celor două fabrici noi în 2012, la Prejmer (Braşov) şi Şintereag (Bistriţa), în 2013 compania ajungând la o capacitate de producţie de 11.500 m de produse pe zi, cea mai mare de pe piaţa românească. Mai mult, acoperirea geografică mare de care dispune compania a oferit posibilitatea livrării rapide, la preţuri competitive, atât în Moldova, Muntenia, Dobrogea, cât şi în Transilvania, Symmetrica acoperind peste 80% din teritoriul ţării.
De asemenea, printre alţi factori care au contribuit la dezvoltarea business-ului Symmetrica în 2013 se numără creşterea echipei de vânzări, dar şi diversificarea portofoliului, prin lansarea unor noi game de produse.
În ceea ce priveşte mixul de produse vândute, în 2013 Symmetrica a înregistrat o creştere pe segmentul de borduri şi rigole, acestea ocupând un procent mai mare în totalul vânzărilor, faţă de anii trecuţi.
Potrivit reprezentantului Symmetrica, instabilitatea politică, lipsa unor proiecte de infrastructură majore şi lipsa capacităţii de atragere a fondurilor europene se regăsesc printre principalele cauze care au condus la stagnarea pieţei de profil în 2013.
Astfel, piaţa de pavele, borduri şi rigole din România a atins în 2013 aproximativ acelaşi nivel ca şi în anul precedent, având un volum de circa 12 milioane de metri şi o valoare de aproximativ 66 de milioane de euro.
„Cu toate că la nivel de piaţă, vânzările din 2013 au fost susţinute de proiectele publice de reabilitare a trotuarelor, pieţelor şi zonelor pietonale, lipsa unor investiţii mai mari în infrastructură a determinat menţinerea acesteia la acelaşi nivel din 2012. Astfel, principala măsură pe care ar trebui să o ia în considerare autorităţile pentru a impulsiona atât piaţa de pavaje, cât şi întrega piaţă de construcţii, ar fi alocarea de fonduri mai generoase pentru proiectele majore de infrastructură”, a subliniat reprezentantul companiei.
Referitor la evoluţia pieţei de profil din acest an, Sebastian Bobu estimează că volumul produselor livrate se va menţine la nivelul ultimilor doi ani, 2014 putând aduce şi o stagnare a preţului pentru pavele şi borduri, după ce în 2013 s-a înregistrat o uşoară creştere în acest sens.
Planurile Symmetrica pentru anul în curs vizează, în primul rând, menţinerea cotei de piaţă cel puţin la nivelul actual, dar şi îmbunătăţirea capacităţilor de producţie, în vederea creşterii prezenţei la nivel teritorial.
“În condiţiile unei pieţe încă incerte este foarte dificil să facem estimări cu privire la evoluţia business-ului din acest an. În principiu, în 2014 ne propunem să atingem o cifră de afaceri asemănătoare celei de anul trecut, păstrarea nivelul actual de dezvoltare reprezentând o realizare pozitivă într-un context economic dificil”, a mai adăugat Sebastian Bobu.
În plus, în 2014 Symmetrica mizează pe un număr cât mai mare de proiecte, după ce în 2013 pe lângă lucrările din Iaşi, Cluj-Napoca, Bucureşti, Suceava, Bacău, Sibiu sau Ploieşti, compania a livrat peste 30.000 de metri de produse pentru un proiect extern ce a fost finalizat în Ungheni, Republica Moldova.
Lasa un raspuns