În ţara cu puţine autostrăzi, apar probleme grave chiar pe tronsoane abia construite, niciodată folosite. Pe lotul trei, de pe segmentul Lugoj-Deva, o bucată din drumul de mare viteză a crăpat, iar terasamentul o poate lua oricând la vale. După ce a reziliat contractul, ministrul Transporturilor ameninţă constructorul cu judecata.
Nici nu a fost deschisă circulaţiei, că lotul trei Lugoj-Deva trebuie deja reparat. În apropierea nodului Holdea, o fisură adâncă străbate banda de urgenţă, taluzul şi drumul tehnologic. Iar în unele zone, terenul a luat-o deja la vale.
Lotul trei al autostrăzii-muzeu ar fi trebuit deschis circulaţiei în acelaşi timp cu lotul patru, inaugurat cu mult fast în urmă cu o lună. Doar că, înainte de recepţie, Compania de Drumuri a cerut constructorului extinderea garanţiei, de la patru la zece ani.
Firma a refuzat aşa că întreg contractul a fost reziliat. Ministrul Transporturilor, Compania de Drumuri şi constructorul au fost chemaţi astazi în Parlament.
Reprezentanta firmei spaniole a ţinut să precizeze că „tot ceea ce am executat noi apare în autorizaţia de construcţie, dar nu ni se plăteşte„.
Constructorul spaniol al lotului 3 anunţă declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului, iar ambasadorul României în Spania va fi chemat la discuţii.
Când scandalul a escaladat, ministrul Transporturilor a vrut să plece din comisie.
Răzvan Cuc nu a explicat când va fi deschisă porţiunea între Coşviţa şi Ilia. Spune însă că cel care a construit-o se va alege cu o plângere penală.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Pentru faptul că niste şmecheri și-au bătut joc de stat, cu siguranţă voi face plângere penală tuturor
Lotul trei a fost finalizat încă de acum doi ani, însă Compania de Drumuri a invocat nereguli privind modul în care a fost construit tronsonul care a costat aproape 580 de milioane de lei.
Sursa: Observator
Lasa un raspuns