Alina Popa, reprezentanta asociaţiei EURONEST, prin care s-a derulat acest proiect, a declarat că valoarea ambulanțelor este de 5,8 milioane de lei. Maşinile de intervenţie au fost transferate Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, urmând a fi distribuite localităţilor Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Rădăuţi, Suceava, Solca, Gura Humorului şi Vicovu de Sus. Proiectul a avut un buget total de 32,5 milioane de lei din care 25,7 milioane de lei fonduri europene nerambursabile. Contribuţia locală a fost de 524.000 de lei fiind suportată de fiecare Consiliu Judeţean în parte.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Suceava a primit două autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordare de asistenţă medicală de urgenţă. Colonelul Ioan Burlui, șeful ISU, a explicat că noile autospeciale pentru asistenţă medicală de urgenţă au un sistem prin care permit ca toţi membrii echipajului să intervină la solicitare, lăsând maşina pornită, fără chei în contact. Avantajul este că în ambulanţă se menţine climatul potrivit pentru pacient, iar aparatura medicală rămâne în funcţiune.
Daniel Martiniuc, Şeful Serviciului de Ambulanţă Judeţean, a declarat că „îmi aduc aminte că, cu ani în urmă, îmi pusesem pe uşă la intrarea în cabinet pe partea interioară o ambulanţă asemănătoare cu ce avem astăzi şi dedesubt am scris „stare de normalitate”. Noi la vremea respectivă aveam nişte ambulanţe vechi iar când transportam pacienţi la Iaşi care necesitau perfuzii, asistenta ţinea mâna scoasă pe geam afară ridicată în sus pentru ca lichidul să aibă cădere. Astăzi am reuşit printr-un efort comun să ne îmbogăţim parcul de maşini performante”.
Lasa un raspuns