„La finalul primului semestru al anului școlar 2016 / 2017, Inspectoratul Școlar Județean Suceava a făcut cunoscute opiniei public câteva date statistice cu privire la situația din învățământul preuniversitar, date care nu au cum să nu ne îngrijoreze, atât ca cifre absolute, dar și ca tendințe/ în primul rând, numai la nivelul județului Suceava s-au înregistrat 5.227 de corijențe, din care 2.663 de elevi au încheiat semestru I cu o corijență, 1.400 de elevi au câte două corijențe, iar 1.214 elevi au câte trei sau mai multe corijențe. Raportat la totalul efectivului de elevi, aceste cifre sunt extrem de îngrijorătoare. De asemenea, Inspectoratul Școlar Județean Suceava aduce la cunoștință faptul că pe parcursul semestrului I au fost înregistrate nu mai puțin de 1.153.480 de absențe, din acre doar pentru 556.176 au fost prezentate dovezi în valoarea motivării. Trebuie să adaug că faptul că cea mai mare parte a acestor absențe au fost acumulate de către efectivele de elevi liceeni, în special elevii din clasele terminale”, a transmis deputatul PNL de Suceava.
Deputatul Ioan Balan l-a întrebat pe ministrul Educației Naționale, ce măsuri anticipează pentru creșterea frecvenței elevilor la cursuri, în condițiile în care autoritățile județene au utilizat practic toate instrumentele corective pentru creșterea prezenței elevilor la cursuri (alocații pentru susținerea familiilor au fost diminuate sau suspendate; suspendarea burselor „Bani de liceu”), fără să obțină un rezultat favorabil.
De asemenea, deputatul PNL de Suceava a adăugat că un număr de peste cinci mii de corijențe ridică mari îngrijorări cu privire la rata de promovabilitate la următoarele examene de bacalaureat și dorește să știe la ce măsuri alternative de pregătire intenționează Ministerul Educației să recurgă pentru a crește performanța elevilor la aceste examene existențiale din viața lor.
Având în vedere faptul că elevii cu performanțe scăzute provin preponderent din familii nevoiașe, ce măsuri sociale anticipați pentru a sprijini prezența acestora la cursurile liceale, dar și ce măsuri pregătiți în vederea creșterii numărului de elevi din mediul rural care să poată urma și cursuri universitare.
Lasa un raspuns