Liberalizarea pieței de energie electrică creează noi oportunități atât pentru furnizorii activi în piață, cât și pentru consumatori: sunt peste 130 de oferte de furnizare a energiei electrice publicate pe site-ul Autorității de Reglementare a Energiei Electrice din care putem alege pentru a trece pe piața concurențială. Numărul mare de furnizori și multitudinea ofertelor propuse s-ar putea să ne facă să ne simțim pierduți. Iată câteva lucruri la care să fim atenți.
Aleg oferta care mi se potrivește cel mai bine!
Dacă acum petreceți mai mult acasă și lucrați de la distanță, este posibil să consumați mai multă electricitate în timpul zilei, în fiecare zi a săptămânii. Mai mult, dacă aveți copii care fac școală sau alte activități online, consumul poate crește. În acest caz, puteți alege o ofertă cu preț fix la energie electrică pe o perioadă cât mai lungă, care să cuprindă și un abonament zilnic. Acest abonament însoțește componenta de preț de furnizare a energiei electrice, preț care este mai mic de obicei decât în cazul ofertelor fără abonament.
Dacă petreceți mai puțin timp în locuință sau consumul dumneavoastră nu este mare pe parcursul unei luni, atunci poate este mai convenabil să alegeți o ofertă cu preț fix al energiei pe o perioadă cât mai lungă, dar fără abonament.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia vă pot ajuta cu oferte specifice, dacă vă aflați deja în portofoliul lor de clienți, precum și cu oferte dedicate dacă vreți să le deveniți client. Spre exemplu, prin alegerea ofertelor promoționale din categoria Salut, vă puteți securiza un preț fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejați de orice eventuală creștere a prețului electricității pe piață. Găsiți toate ofertele pe site-ul www.enel.ro.
De asemenea, este important ca în alegerea ofertei să aveți în vedere stabilitatea și reputația furnizorului. Contează și numărul canalelor de plată a facturii puse la dispoziție și eventuale costuri aferente acestora, gestionarea relației contractuale într-un mod potrivit stilului dumneavoastră (online, telefonic sau direct, fizic), modul de actualizare a condițiilor contractuale, posibilitatea de ajustare a prețului, modalitățile de încetare a contractului, modul de soluționare a sesizărilor sau asolicitărilor clienților sau de soluționare a litigiilor.
Pot face un contract 100% online?
Sigur! La Enel puteți face un contract 100% online. Tot ce trebuie să faceți este să intrați pe www.enel.ro, la secțiunea Clienți Rezidențiali, să alegeți județul în care se află locul de consum pentru care vreți să încheiați respectivul contract, să selectați oferta dorită și să începeți procesul de contractare. Introduceți o copie a actului de identitate și, dacă sunteți client nou, copia actului de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință, și ultima factură de la vechiul furnizor. Ultimul pas – semnați digital în spațiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Cum știu că-i totul în regulă, contractul încheiat, și când vine prima factură?
Imediat după ați depus documentele necesare, solicitarea e preluată de operatorii Enel pentru a fi procesată. Potrivit regulilor în vigoare referitoare la contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primiți pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale. Acordul îl dați prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.
Sunt obligat să închei un contract pe piața concurențială până la 30 iunie?
Puteți solicita oricând încheierea unui contract pe piața concurențială, indiferent de dată sau de localitatea în care este situat locul de consum. Aveți libertatea de a alege orice furnizor doriți și oferta ce vi se potrivește, la un preț competitiv.
Toți cei care aveți acum în derulare un contract de furnizare a energiei electrice la prețul pentru serviciul universal, veți întâmpina la jumătatea anului sau la începutul toamnei noi schimbări legate de facturile la electricitate, în sensul că reducerea comercială de care beneficiați acum va expira, în funcție de durata de acordare a reducerii comerciale comunicate de către furnizorul actual. Veți fi facturați la prețul pentru serviciul universal stabilit pentru semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai și iunie, odată cu factura de electricitate, începând cu data de 01 iulie 2021.
Vă puteți însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu ați luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteți opta, ulterior, în orice moment, pentru un produs de pe piața concurențială de energie electrică.
Lasa un raspuns