Suceava avea, la 3 decembrie 2017, un total de 681 structuri de cazare turistică (hoteluri, moteluri, cabane, pensiuni etc.) însumând peste 15.000 de paturi.
Din datele Direcţiei Judeţene de Statistică Suceava, reiese faptul că în ultimii patru ani, numărul total de sosiri ale turiştilor în judeţul Suceava a crescut anual, în 2014 fiind de 260.684 turişti în 2014, în 2015 circa 310.500, iar în 2016 au fost 342.710 turişti, creşterea procentuală fiind de 31,5%.
Evidenţele de la Direcţia Judeţeană de Statistică indică 380.000 de turişti, în 2017.
Totuși, conform specialiștilor, din datele statistice reiese faptul că în oraşele importante ale ţării turiştii de business reprezintă cel mai însemnat număr.
Oamenii de afaceri interesaţi de business în România, atraşi fiind de oportunităţile pe care le oferă în acest sens ţara noastră, ajung în Capitală şi principalele oraşe ale ţării cu acest scop, dar au ocazia de a cunoaşte şi partea turistică. Ei sunt cei care dau plus valoare mare prin sumele de bani pe care le cheltuie de fiecare dată când înnoptează în unităţi de cazare şi a serviciilor adiţionale de bază pe care le contactează.
Nu în ultimul rând, aceşti oameni de afaceri pot deveni ambasadori ai turismului bucovinean în ţările lor de origine, dar şi pretutindeni, dacă experienţa de călătorie în județul nostru este una satisfăcătoare. Totuși nu este ușor să îi convingi pe aceștia să aleagă Bucovina, deoarece este o mare lipsă a spaţiilor de cazare la standardele impuse de turiştii străini, cauzate de infrastructura deficitară, personalul necalificat, iar minusurile pot continua.
„Cererea pe sectorul de incoming, în Bucovina, este foarte scăzută din cauza lipsei acute a zborurilor către Suceava. Agenţiile care fac incoming nu folosesc zboruri low cost din cauza negarantării rerutării în caz de anulare a zborului. Cu toate că există multe locuri de vizitat, destinaţiile-vedetă rămân, deocamdată, mănăstirile din Bucovina. În România, există circa 60 de agenţii de turism care fac incoming. Există inclusiv o asociaţie de profil: Asociaţia Incoming România, unde suntem printre membrii fondatori”, spune Ciprian Slemco, manager pe incoming la Hello Bucovina.
În județul Suceava au fost înregistrați în 2014 circa 40 de mii de turiști străini iar în 2016 peste 52 de mii de turişti.
Deși românii sunt mari amatori ai cărnii de porc, totuși specialiștii în turism atrag atenția că fără o diversificare a meniului (mâncăruri cu carne de vită, oaie și pasăre) nu vor putea atrage și alte piețe asta deoarece lumea arabă și cei din Israel nu vor mânca decât mâncăruri cușer.
Participările la târgurile de turism sunt printre singurele măsuri de impact în dezvoltarea incomingului, însă un demers de promovare susţinut făcut de autoritatea de stat ar putea atrage o creştere interesantă a investitorilor care să parieze pe destinaţia Bucovina.
Ciprian Slemco mai precizează că este mult mai dificil să vinzi România atâta timp cât, la nivel internaţional, campaniile de promovare sunt reduse ca număr, iar din punct de vedere al mediului online ţara aproape că nu există.
Lasa un raspuns