În cel de-al doilea  trimestru al anului 2018, la ghișeele serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple au fost preluate 19.112  cereri pentru  eliberarea paşapoartelor, din care 10.816 au fost cereri pentru paşapoarte simple electronice, iar 8296 au fost solicitări de eliberare a unor  paşapoarte simple temporare.

Prin punctul  de lucru mobil la Rădăuți, în perioada 1 aprilie-30 iunie 2018, au fost preluate 995 cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, prin acest punct fiind eliberate  912 pașapoarte de acest tip.

Prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României –în străinătate – MDOC-, în perioada menționată  au fost primite şi soluţionate, de către, SPCEEPS  3.814 cereri.

Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS), la ghişeele serviciului,  au fost preluate 967 cereri,  din care  415 cereri pentru pașapoarte simple electronice, iar  552 cereri pentru pașapoarte simple temporare. Prin misiunile  diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate au fost verificate și propuse spre aprobare 391 cereri. Astfel, 1358 cereri au fost soluționate, validate și aprobate, în total,  de SPCEEPS.

La acest  serviciu,  în trimestrul al doilea din  anul 2018 au   fost soluționate 22926 cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple – electronice și temporare-, din care 19112 prin ghișeele serviciului, iar 3814 au fost cereri de la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate – MDOC. Totodată, s-au emis 18.813 pașapoarte, din care 8275 au fost pașapoarte simple temporare, iar 10.538 – pașapoarte simple electronice.

Prin ghişeul de eliberări paşapoarte al serviciului  s-au eliberat și livrat către solicitant 16.215 pașapoarte simple: 8188 fiind pașapoarte simple temporare, iar 8980-pașapoarte simple electronice. Alte 953 de pașapoarte simple electronice au fost livrate prin curier.

Creștere de 29,3% a numărului de solicitări  pentru pașapoarte simple

 

Comparativ cu  aceeași perioadă a anului trecut, în trimestrul II din 2018 indicatorii statistici arată o creștere de 29,3% a numărului de cereri pentru pașapoarte simple (electronice și temporare) preluate și soluționate prin ghișeele serviciului, prin punctul de lucru mobil și prin MDOC. Detaliat, se constată o creștere de 24,8% a numărului de cereri pentru pașapoarte simple electronice și de 35,9% la pașapoarte simple temporare.

Față de aceeași perioadă a anului 2010, în trimestrul II 2018 a crescut de 4,5 ori  numărul total de cereri pentru eliberarea unui pașaport simplu (electronic sau temporar),  soluționate de SPCEEPS

În perioada la care facem referire, 101 persoane au fost sancţionate contravenţional la regimul paşapoartelor.

Pe linia   aplicării măsurilor restrictive și relații consulare, au fost primite 203 comunicări, de la instanţele de judecată şi Direcția Generală de Pașapoarte, pentru 234 de persoane fiind dispusă măsura  de suspendare temporară a dreptului la libera circulaţie.  Au fost reținuți sau   arestaţi 55 cetăţeni români ce au încălcat legile statelor în care au călătorit.

 

Din 20 iulie, pașapoartele simple electronice vor fi valabile timp de 10 ani

 

Începând cu data de 20 iulie 2018, vor intra în vigoare modificările  Legii nr. 248/2005, referitoare la regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, aprobate prin Legea nr.133/18.06.2018. Conform acestora, începând cu data menționată, pașapoartele simple temporare vor fi eliberate doar  pe baza unor documente justificative și numai  în situații obiective. Aceste situații trebuie dovedite cu documente care să ateste motivele de sănătate, familiale sau profesionale care determină necesitatea și urgența deplasării persoanei în străinătate, pașapoartele fiind  eliberate în cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.

Tot din  data de 20 iulie 2018, se vor prelua și cererile pentru pașapoartele simple electronice cu valabilitate de 10 ani, pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.