Pentru a pune la punct toate aspectele, ieri a avut loc o ședință de analiză a activității Direcţiei Generale pentru Monitorizarea, Controlul Operaţional şi Inspecţia Activităţii Serviciilor de Ambulanţă şi UPU/CPU, condusă de ministrul-secretar de stat Raed Arafat, în sistem de videoconferință.
Dacă în ceea ce privește serviciile medicale prestate de către aceste structuri, s-a concluzionat că activitatea desfăşurată a îndeplinit standardele de calitate, cât şi aşteptările populaţiei, în ceea ce privește colaborarea dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne şi cele ale Ministerului Sănătăţii, realizată în sistem integrat, prin „dispecerizarea” în comun a tuturor solicitărilor de urgenţă, încă nu a ajuns la cotele potrivite.
De la nivelul județului au participat mai multe oficialități responsabile cu eficeintizarea serviciilor de urgență, printre care prefectul Constantin Harasim, doctorul Liviu Cîrlan şefulul Unităţii de Primire a Urgenţelor Suceava, Andrei Ianovici, directorul executiv al DSP Suceava, Maria Cozma, asistentul principal al Centrului de Primirea Urgenţelor Câmpulung Moldovenesc, Doina Ruşte, directorul adjunct al Spitalului Municipal Rădăuţi, şi Mihaela Abalaşei, directorul adjunct al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Suceava. „Pentru perioada următoare, un accent deosebit s-a pus pe profesionalizarea persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în dispeceratele integrate, în acest sens urmând a se organiza cursuri de pregătire”, a declarat Constantin Harasim, reprezentantul Guvernului în teritoriu, menţionând că proiectul se va desfăşura în perioada 2016-2017.
Așadar, colaborarea dintre toate aparatele de stat responsabile cu administrarea situațiilor de urgență este următorul capitol la care administrația națională trebuie să lucreze. Astfel, situațiile de forță majoră vor fi administrate mai eficient, dacă va fi cazul, limitând astfel numărul de vctime.
Lasa un raspuns