Partidele sau oamenii politici, massmedia şi opinia publică poate fi reprezentată prin diferite sondaje de opinie. Dar dacă ai o cofetărie sau ai descoperit într-un magazin zăhărelul colorat și topit, la tubuleț, cu care poți scrie litere și/sau cifre pe prăjituri sau torturi asta nu înseamnă că știi ceva despre, să spun, teoria spirala tăcerii”. Teoria spirala tăcerii spune că opinia publică se formează pe baza observării şi evaluării de către indivizi a mediului lor social sau politic, prin gruparea opiniilor în două categorii: opinie majoritară şi opinie minoritară. Această teorie susţine că, atunci când îşi exprimă opţiunea, oamenii încearcă să se identifice şi să se alinieze opiniei pe care o consideră majoritară, din temerea de a nu rămâne izolaţi de restul oamenilor şi de a nu fi respinşi. În sondajele politice se influențează, în primul rând militanții partidelor și în mod cert sondajele de opinie publică au efecte asupra a două categorii de persoane, finanţatorii partidelor şi militanţii de partid.
În cazul PSD Suceava și a ,,sondajului” dulce și însiropat este vorba despre manipulare ordinară. Printr-un sondaj de opinie care n-a existat dar a fost măcar… glazurat. S-a lansat astfel, la farfurie sau platou, un sondaj local mincinos, pentru a stârni confuzie în mintea alegătorilor.. Și totuși cine a plătit și cine a mâncat tortul ? Sau, pardon, sondajul ?
P.S. Și mare atenție la tortuleț că se scurge siropul (vezi cu atenție foto). Probabil se topește glazura celor 53 de procente ale PSD. Mai încercați și să băgați limba într-o savarină simplă băieți ! Sau mușcați un ecler. Dar mare atenție la diagnosticul de posibil diabet de la controlul glicemiei din data de 5 iunie…
Lasa un raspuns