Pentru a găsi cauzele şi condiţiile care favorizează delincvenţa juvenilă, trebuie să pornim de la analiza structurii interne a individului şi a factorilor externi, care pot fi cauze ale acestui fenomen negativ, sau condiţii care influenţează şi alimentează manifestările de acest gen.
Personalitatea infractorului minor este rezultatul unei îmbinări neizbutite, a tuturor factorilor care concură la formarea personalităţii umane, îmbinare care dă naştere unei personalităţi temporar imperfecte, care îmbină greutăţi de diferite grade în procesul de adaptare la cerinţele vieţii în societate.
Pentru a preveni dezvoltarea unor atitudini comportamentele de tip violent, dar şi în scopul evitării unor situaţii de risc victimal, poliţiştii de prevenire împreună cu organizaţia RCHF Romania şi cu sprijinul autorităţilor locale din comuna Ciocăneşti, au pus bazele unei relaţii parteneriale ce s-a materializat în organizarea unui centru de educaţie şi prevenire a criminalităţii.
Clubul de educaţie preventivă a fost organizat prin reabilitarea clădirii fostului cămin cultural din centrul comunei Ciocăneşti. Cu sprijinul organizaţiei nonguvernamentale partenere RCHF şi al preşedintelui acesteia, domnul Brian Douglas, au fost achiziţionate un ecran tip plasmă, un Dvd player, mese, scaune şi bănci, fiind organizat cadrul desfăşurării unor activităţi de prevenire şi informare a tinerilor.
În acest spaţiu renovat cu sprijinul primăriei din localitate, elevii pot petrece timpul liber şi îşi pot rezolva temele şcolare. Mai mult decât atât, cu sprijinul partenerilor au fost achziţionate jocuri cu caracter educativ, menite să sporească capacitatea intelectuală a copiilor.
În data de 13 iunie, poliţiştii de prevenire, preşedintele RCHF Romania şi primarul comunei Ciocăneşti au inaugurat centrul de prevenire, în prezenţa a 40 de copii cu vârste cuprinse între 13 şi 16 ani. Au fost desfăşurate activităţi de informare şi prevenire a copiilor cu privire la delincvenţa juvenilă, violenţa în mediul şcolar şi fenomenul dispariţiilor de minori. Pe ecranul plasmă au fost proiectate filme şi spoturi preventive. De asemenea, s-au purtat discuții libere cu elevii, privind atitudinile comportamentale şi consecinţele în plan juridic şi personal, generate de diversele tipuri de infracţionalitate. De asemenea, elevii au fost informaţi cu privire la consecinţele adoptării unui comportament de tip delictual sau violent, fiind distribuite materiale realizate în cadrul campaniei „Să exmatriculăm violenţa şcolară”.
Lasa un raspuns