Pentru a contracara efectele căldurii greu de suportat din zilele toride de vară, un remediu eficient și la îndemână îl reprezintă controlul alimentației.
Este foarte important să știm ce trebuie să alegem pentru mesele zilnice din perioada verii, și ce ne recomandă nutriționiștii să evităm.

Fructele și legumele de sezon sunt cele mai recomandate pentru zilele de vară, fiind o perioadă în care este indicat să consumăm cât mai multe alimente în stare crudă. Din categoria fructelor puteți opta pentru cireșe, vișine, caise, piersici, nectarine, zmeură, afine, pepene galben, pepene roșu, prune, mere, pere, struguri. Legumele trebuie servite ca atare sau sub formă de salată, cu dressing de ulei de măsline, lămâie și sare de mare neiodată, eventual gătite la abur, în mâncăruri ușoare sau ciorbe reci de vară: salată verde, castraveți, roșii, ardei, dovlecei, vinete, ceapă verde, varză, conopidă, fasole verde, mazăre. Alte alimente indicate pentru perioada verii sunt orezul integral, basmati, cu bob lung, iaurturile simple integrale (3,5% grăsime), brânzeturile specifice anotimpului cald, foarte puțin sărate (caș, urdă etc). Peștele, însoțit de legume, echilibrează într-un mod sănătos dieta de vară.

Nutriționiștii vă recomandă să evitați carnea grasă, la grătăr și orice preparate din carne precum carnații, mititeii, salamurile etc, mâncărurile grase, cu sos, mâncărurile și ciorbele fierbinți, cu carne grasă și/sau smântână, prăjelile și pane-urile, brânzeturile sărate, grase, înghețata în exces și orice băutură foarte rece. De asemenea, de evitat sunt și sucurile îmbuteliate și băuturile alcoolice.

Este foarte important ca în această perioadă să sporiți consumul de apă oligominerală naturală, la care se adaugă puţină zeamă de lămâie, mai ales în perioadele caniculare. Puteți bea ceaiuri călduțe, care duc la reglarea temperaturii corpului în mod natural.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.