Deși Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași transmite faptul că județul Suceava a avut realizări importante în acest domeniu, este evident că nu se referă la centura orașului.
Deocamdată, în data de 29 ianuarie, a fost efectuată recepția terminării lucrărilor pe DN 29, drumul care leagă Suceava de Botoșani la care s-a lucrat intens anul trecut. Acest tronson are o lungime de 39.71 kilometri. Într-un comunicat al instituției răspunzătoare pentru aceste lucrări, se mai arată cu mândrie și deschiderea circulației pe un tronson de nu mai puțin de cinci kilometri între Pătrăuți și DN 17 către Șcheia, pe data de 12 martie.
Aceeași instituție mai anunță că a fost deja încheiat un contract de proictare și execuție pentru reabilitarea drumului național 18, de la limita județului Suceava la Iacobeni și de la Șesuri către Cârlibaba.
Probabil, cel mai important anunț pentru locuitorii orașului Suceava este însă faptul că s-a efectuat deja expertiza tehincă și evaluarea lucrărilor pentru finalizarea tronsoanelor I și II din inelul ce va înconjura municipiul. Aceste două tronsoane însumează doar 7.43 kilometri și vor putea fi finalizate abia după procedura de licitație. Aceasta a fost deschisă la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.
În total, centura de ocolire a Sucevei depășește cu 200 de metri lungimea de 13 kilometri, din care mai puțin de jumătate au fost finalizați din 2008 până acum. Această varinată de circulație ar urma să preia traficul greu din exteriorul Sucevei, de pe Drumul European 85, pe traseul Moara – Mihoveni –Pătrăuți – Siret și DE 576 dinspre Vatra Dornei, pentru a nu mai fi nevoiți să vedem zilnic zeci de tiruri și mașini grele trecând prin oraș.
Carosabilul cu două benzi a fost prevăzut a avea o lăţime de 7 metri şi a permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor au fost proiectate 3 viaducte, de 384.5 metri, 295.5 metri şi, respectiv, de 249.5 metri. Trebuiau să fie amenajate, de asemenea, 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, cu o lungime de 17.7 metri.
La început acest proiect, nu chiar atât de ambițios, ci mai degrabă necesar, ar fi trebuit să coste aproximativ 67 de milioane de euro. Cum hopurile au fost mai multe decât cele prevăzute inițial, se pare că suma ajunge acum la mai mult de 86 de milioane de euro. Iată încă o dovadă că drumurile românești costă chiar și de patru ori mai mult decât autostrăzile străine și că sunt construite cu viteza melcului, doar – doar mai cresc costurile puțin.
Să sperăm că, măcar copiii noștri nu vor trebui să conducă și ei printre tirurile și mașinile de mare tonaj care circulă momentan prin Suceava, fiind în tranzit, pentru că distanța „uriașă” de 13.2 kilometri de rută ocolitoare nu a fost finalizată în ultimii 8 ani.
Lasa un raspuns