Potrivit unui act normativ intrat în vigoare sâmbătă, 26 iulie, activitatea de voluntariat va fi considerată experienţă profesională în specialitate. De asemenea, organizaţiile care lucrează cu voluntari trebuie să întocmească un contract de voluntariat sau să elibereze certificate de competenţă.
Potrivit dispoziţiilor Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, voluntariatul reprezintă activitatea de interes public neobligatorie, neremunerată şi bazată pe decizia liber consimţită a voluntarului persoană fizică, prin intermediul unei persoane juridice, de drept public sau de drept privat, fără scop lucrativ, individual sau în grup.
Ca element de noutate, noua lege stipulează că activitatea de voluntariat se consideră experienţă profesională în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite. Astfel, voluntariatul se desfăşoară pe baza unui contract încheiat, în formă scrisă, între voluntar şi organizaţia gazdă. Contractul de voluntariat va fi însoţit obligatoriu de fişa postului şi de fişa de protecţie a voluntarului.
Mai mult decât atât, potrivit prevederilor, cei care „angajează” voluntari vor fi obligaţi să aibă un registru de evidenţă a voluntarilor, în care vor nota durata şi tipul activităţilor desfăşurate de aceştia, precum şi rezultatele evaluării voluntarilor.
De asemenea, la finalul perioadei de voluntariat, organizaţia trebuie să elibereze, la cererea voluntarului, un certificat de competenţe.
Potrivit deputatului PSD Mihai Sturzu, unul dintre iniţiatorii legii, având în vedere că voluntariatul va fi recunoscut ca experienţă profesională, tinerii care în timpul studiilor participă la acţiuni de voluntariat vor putea să-şi găsească mai uşor locuri de muncă.
Lasa un raspuns