Mai exact, este vorba despre sistemul de încasări și plăți al instituției. Așa cum informează purtătorul de cuvânt al Casei de Pensii, „la nivelul Casei Naţionale de Pensii Publice sunt necesare corecţii în sistemul electronic, acestea survenind unei deficienţe similare apărute în urmă cu 1 an, în judeţul Suceava”.
Loredana Ciot, responsabilul CJP mai spune că operațiunile referitoare la contribuțiile de asigurări sociale sunt singurele care sunt blocate, în timp ce restul de plăți și încasări nu sunt afectate.
„Ca urmare a ceea ce s-a întâmplat în urmă cu un an, acum sunt necesare unele corecţii, care se efectuează de către prestator, la nivelul CNPP. Se estimează că durata este de trei zile. Unele plăţi şi încasări le putem efectua normal, dar pentru contribuţii de asigurări sociale, încasările se amână câteva zile”, subliniază purtătorul de cuvânt al CJP Suceava.
Aceasta nu este prima defecțiune a sistemului informatic de la Casa județeană de Pensii. Acum un an, la mijlocul lunii martie activitatea instituției nu a putut fi desfășurată din cauza unei defecțiuni intervenite în sistemul informatic de administrare a datelor privind contractele de asigurare socială, eliberarea biletelor de tratament, afectată fiind inclusiv încasările şi plăţile prin intermediul casieriilor. La vremea aceea defecțiunile au avut, se pare, altă cauză, de vină fiind serverele sistemului. La momentul respectiv defecțiunea a fost reparată în 10 zile.
„Defecţiunile tehnice apărute pe serverul IBM Pseries 620, Model 6F0, al Casei Judeţene de Pensii Suceava, au afectat funcţionarea unor operaţiuni care se desfăşoară în cadrul unor segmente de activitate”, declara la acea dată purtătorul de cuvânt al instituţiei, Loredana Ciot. În 2015, reluarea normală a activităţii de casierie a Casei de Pensii Suceava a durat nu mai puțin de 5 săptămâni astfel că ne așteptăm ca și de această dată lucrurile să nu meargă ca la carte de la început.
Lasa un raspuns